Khairy, Mukhriz Layak Jadi Artis Bukan Ahli Politik

SHAH ALAM 22 Mac – Pergolakan antara Khairy Jamaluddin dan Datuk Mukhriz Mahathir bukan sahaja kepada perebutan jawatan Ketua Pemuda Umno malah kepada penampilan dan imej mereka. Perang fesyen jelas terbukti dengan penglibatan mereka dalam majalah gaya hidup dan fesyen kebelakangan ini.

Pada tahun lalu Khairy dilihat tampil ala model dengan gaya kontemporari dalam majalah fesyen dan gaya hidup terkenal Harper’s Bazaar dan bercakap soal politik, keibubapaan dan kontroversi yang membelenggunya. Tindakan yang sama diambil Mukhriz bulan ini tampil dengan gaya korporat berkemeja dan bertali leher dalam majalah remaja dan gaya hidup popular KLue.

Ketua Angkatan Muda KEADILAN Johor Zabidie Abas menegaskan mereka berdua sebenarnya gagal dalam arus perjuangan yang golongan muda inginkan dan menyifatkan tindakan mereka itu sudah lari dengan dunia politik mereka.

“Saya rasa Khairy dan Mukhriz perlu letak semua jawatan mereka di dalam politik dan menyertai dunia artis sepenuh masa. Kita lihat mereka sempat bergaya di dalam majalah dengan imej pakaian masing-masing sedangan kepentingan kawasan mereka belum tentu terbela. Rakyat bukannya hendak wakil rakyat yang mereka pilih sibuk mengejar populariti sampai kena tampil dalam majalah dunia fesyen.

“Kalau glamer pilihan mereka dunia artis layak untuk mereka. Kita lihat sekarang anak muda sudah bosan dengan perjuangan yang di bawa oleh Pemuda Umno sehinggakan ada anak muda yang tidak berminat dengan dunia politik tidak kenal siapa Khairy Jamaluddin atau nama glamer dia KJ mahupun Mukhriz

“Ini jelas tentang kedudukan anak muda sekarang, walau apa jua tindakan yang kedua-duanya ambil tetap gagal menarik minat golongan muda. Apa yang ingin saya katakan golongan muda sudah jemu untuk membaca akhbar dan lebih berminat dengan dunia siber, mereka lebih merujuk kepada blog yang kebanyakkannya di pelopori oleh Pakatan Rakyat. Walaupun mereka tidak menyertai Pakatan Rakyat tetapi jiwa mereka lebih kepada kita,” jelasnya.

Beliau juga menyifatkan apa yang mereka lakukan itu satu pendekatan yang silap dan tidak berasas selain mereka hanya mementingkan tentang diri mereka sahaja tanpa memperdulikan nasib rakyat.

“Kita lihat mereka berdua hanya pentingkan imej semata-mata, hendak nampak mewah dan bergaya sedangkan nasib rakyat tidak pernah mereka fikirkan. kalau dengan kos gaya yang mereka bawa juga boleh berikan kepada rakyat itu adalah suatu yang baik tetapi kita tahu mereka tidak pernah berfikir sedemikian. Tegas saya katakan Pemuda Umno gagal dalam perjuangan mereka dan rakyat semakin bosan dengan Pemuda Umno mahupun Umno apatah lagi dengan penglibatan mereka dalam dunia fesyen,” tegasnya.

Peperangan antara mereka mula timbul pada persaingan merebut jawatan Ketua Pemuda Umno sebelum ini dan lebih parah bila pengumunan keputusan telah mengambil masa agak lama sehingga menimbulkan kesangsi kepada setia perwakilan pemuda pada waktu itu.

Keputusan yang tidak memihak kepada Mukhriz tidak disenangi ramai tetapi tindakan yang diambil oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang memberi jawatan dalam kabinet kepada Mukhriz yang kalah dalam pertandingan jawatan tersebut menyebabkan Khairy kecewa sehingga terpaksa menggunakan dunia fesyen.

Mukhriz yang tidak mahu ketinggalan dalam pertandingan tersebut juga menggunakan media yang sama.

Sumber: Suara-Keadilan

Pejabat Ketua Angkatan Muda Keadilan
Malaysia

This entry was posted in Politik, Say No TO BN by Adli Abdullah. Bookmark the permalink.

About Adli Abdullah

Adli mula berkecimpung dalam bidang penulisan, blogging dan vlogging, semenjak menubuhkan blog peribadinya pada tahun 2008 yang lalu. Beliau telah menghasilkan pelbagai penulisan dan vlog kreatif yang berunsur nasihat, motivasi dan sedikit sebanyak berkisar kehidupan beliau sendiri yang boleh dijadikan iktibar kepada masyarakat. Setakat ini beliau telah berjaya menukilkan lebih 27 buah puisi berbentuk nasihat dan motivasi.

3 thoughts on “Khairy, Mukhriz Layak Jadi Artis Bukan Ahli Politik

  1. Ini betul.

    Mereka ni dari segi memberi polisi yg konstruktif takde pun apa apa sangat

    Tapi dressing bukan main….

    Ini bukan org politik dah

  2. Apala AMK …
    bende macam ni pon nak politikkanke?
    gaya tukan ke mencerminkan diri. KJ dengan fesyen ala-ala
    bapuk moden, sesuai dengan kerekter dia. Mukriz dengan fesyen smart, Saudara pon try juga pakai smart sama macam mukriz. cuba lihat foto fb anda. yang berbezanya mukriz dan kj dua-2 hensem sebab tu la majalah nak masukkan gambar diorang. orang yang gemuk, pendek bulat macam hang ni sapala nak taruk. kalau taruk org takmau tengok pon.

  3. err nak tambah…
    anwar ibrahim pon fashionable,
    pakai barang2 yang mahal gak la, bergaya…
    and selalu masuk majalah dalam dan luar negara… die
    pon boleh la dikatakan hensem especially at his age…
    sebab tu la die masuk majalah.. heheh saudara shamsul teringin nak masuk majalah ke?
    turunkan berat badan, kasi gayut banyak skit.. mesti boleh jadi cam diorang
    jangan jeles n marah

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s