‘Dari Blog Ke Blog’ di Sinar Harian

Saya dimaklumkan oleh adi pagi ini melalui sms yang kenyataan media saya semalam ada dikeluarkan dalam ruangan ‘Dari Blog Ke Blog’ di dalam akhbar Sinar Harian hari ini.

Kelihatan penangan blog betul-betul mengesankan. Apapun tahniah daripada saya buat Sinar Harian kerana secara tidak langsung mengiktiraf penilaian kritis dan kritikal yang disumbangkan oleh para bloggers di Malaysia.

Secara peribadi saya melihat pemberitaan Sinar Harian agak seimbang, khususnya edisi Negeri Selangor yang banyak menyiarkan aktiviti kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor. Meskipun ada banyak ruang untuk penambahbaikan, ini satu etika kewartawanan yang dialu-alukan, menghormati suara rakyat yang memilih kerajaan Pakatan Rakyat dengan menyiarkan berita yang seimbang dan jelas.

Saya setuju dengan RockyBru, yang langkah positif sebegini wajar diikuti oleh akhbar-akhbar lain.

Pengarang: Shamsul Iskandar

YB Datuk Seri Shamsul Iskandar @ Yusre bin Mohd. Akin Ahli Parlimen Hang Tuah Jaya (Dikenali Parlimen Bukit Katil sebelum ini) (2013-kini) Mantan Timbalan Menteri Industri Utama (2018-2020) Ketua Penerangan KEADILAN Malaysia (2018-kini) Mantan Naib Presiden KEADILAN (2014-2018) Mantan Ketua Angkatan Muda KEADILAN (2007-2014)

3 thoughts on “‘Dari Blog Ke Blog’ di Sinar Harian”

  1. Saudara Shamsul….
    Saya amat bersetuju dengan pandangan anda tentang sinar harian ….. akhbar itu agak seimbang …. akhbar harian yang saya beli hari ini …. saya ada bertanya pada mamak paper …. dulu dia kata sinar takdak laku lepas PRU ada laku …… mungkin sebab berita banyak tentang di Selangor dan Kl maka mereka seimbangkan …. ye la kedua-dua negeri tue kan Pakatan Rakyat punya …… apa-apa pun inilah contoh sebenar kebebasan akhbar ….. jgn takut premit kena tarik….Suara Keadilan sudah lama tiada premit tetap diterbitkan seperti biasa ….. BLOG SEKARANG dan jadi surat khabar online sekarang selepas PRU…. Moga2 kita dapat berjuang dengan aman dalam apa-apa pun caranya…..

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …

  2. Assalaamualaikum Sam,

    Baguslah macam tu . Dia search dari blog keblog cari bahan berita.Maknanya akhbar dah mula menaruh keyakinan kepada blogger. Ini satu pertanda baik.Isikan blog sdr dgn bahan yang lebih panas tapi benar.Jangan sensasikan berita untuk sedap dibaca..biarlah berita itu sendiri jadi sensasi apabila dibaca.

    Dr Hamzah : A fight to the finish is a reward,leaving it is the penalty of life….that’s why I’m back.

Tinggalkan komen