10,000 rakyat Perak bangkit di Sungai Manik!

Ketua Angkatan Muda KeADILan, Shamsul Iskandar Mohd Akin menyampaikan ceramah dihadapan kira-kira 10,000 rakyat Perak di Chenderung Balai, Sungai Manik malam tadi.

Selain Shamsul, turut berceramah ialah Naib Presiden KeADILan Mustaffa Kamil Ayub, Timbalan Ketua Pemuda PAS, Ustaz Nasaruddin Hasan Tantawi danTimbalan Ketua AMK Fariz Musa.

Dalam ceramahnya, Shamsul menerangkan kepada rakyat Perak mengenai proses rampasan kuasa Perak oleh kerajaan BN dari aspek perundangan serta meminta rakyat Perak bangkit.

Ceramah berkenaan yang tamat setelah lewat malam telah menaikan rakyat Perak untuk terus berjuang.

Bangkit Rakyat Perak!

Pejabat Ketua AMK Malaysia

Pengarang: Shamsul Iskandar

YB Datuk Seri Shamsul Iskandar @ Yusre bin Mohd. Akin Ahli Parlimen Hang Tuah Jaya (Dikenali Parlimen Bukit Katil sebelum ini) (2013-kini) Mantan Timbalan Menteri Industri Utama (2018-2020) Ketua Penerangan KEADILAN Malaysia (2018-kini) Mantan Naib Presiden KEADILAN (2014-2018) Mantan Ketua Angkatan Muda KEADILAN (2007-2014)

7 thoughts on “10,000 rakyat Perak bangkit di Sungai Manik!”

  1. They should now ask Mohd Nizar to fight for the Bukti Gantang parliament side.

    Imagine the peoples victory if Mohd Nizar wins.

    This will be a slap in teh face of the Sultan and Barisan Najis.

    Not uncommon to have MBs also as MPs.

    Khalid Ibrahim and Lim Guan Eng to name just 2.

    Mohd Nizar for Parliament.!!!

    If Mohd Nizar wins, this will b a real slap in the face of people like Najis Razak and all those blind waiving Daulat Tuanku idiots and if Mohd Nizar wins, we have the moral standing even for the Perak state assembly.

    Pls pls ask Perak PAS to nominate Mohd Nizar for parliament.

    You need to do it.

  2. ASALAMUALAIKUM,

    MB NIZAR WILL BE THE BEST CANDIDATE.

    INSYAALLAH PAS WILL FIELD MB NIZAR
    AND LET PERAKIANS VOTE TO SEE JUST HOW WELL LIKED MB NIZAR IS.

    GOD REALLY WORKS IN MYSTERIOUS WAY.

    AMEEN.

  3. assalamualaikum
    maaf kalau saya salah tapi ini merupakan pandangan saya sebagai seorang rakyat dan juga pandangan dari seorang yang bergelar insan kerdil di sini.
    saya tidak mengetahui secara mendalam akan tindakan BN menggunakan kuasa RAJA@SULTAN, tapi hakikat pandangan saya memang ia satu angkara BN yang GAGAL sebelum ini *(dalam pentadbiran dan pengundian) dan untuk memulakan angkara sabotaj serta menunjukkan kuasa yang semakin lemah maka BN mula beralih arah memperAGUNGkan RAJA@SULTAN untuk merampas kuasa secara amnya yang dilihat oleh rakyat yang kurang berfikir maka ia dianggap baik betul dan tetap serta bijak tapi terus terang pada pandangan saya ia sesuatu yang DAYUS….lemah dan KOTOR….kerana sepanjang saya berada di bawah pimpinan Parti Parkatan saya rasa peningkatan dan perjuangan Mereka *(Parti Pakatan) telah nampak hasilnya tapi oleh kerana BN takut tersungkur maka pakatan BN Beraja dimulakan….sedih kerana sesungguhnya Parti yang berjaya melalui pilihanraya *(yang dikatakan adil) kini terpaksa memberi ruang pada mereka *(BN) yang menggunakan taktik kotor ini…tapi yang paling sedih masih ramai yang orang melayu khususnya yang membiarkan diri mereka diporak katikkan olah BN dengan sistem perundangan BerRAJA…..bayangkan berapa ramai RAJA di MALAYSIA dan mungkin inilah satu kelebihan bagi mereka *(BN) menggunakan inisiatif tanpa memikirkan masa depan rakyat jelata. kemana arah tuju BN sesudah ISLAM HADHARI yakni saya lebih suka mengelarnya *BN ISLAM dan HARTA DIRI SENDIRI. oleh itu saya amat berharap agar lebih ramai rakyat kita bangun dan membuka mata untuk mempertahankan dan memperjuangankan Parti Pakatan baru ini demi Malaysia Maju. tak malukah BN menggunakan kuasa RAJA@SULTAN sesudah tewas di dalam pilihanraya lalu? Apa yang ditamakkan oleh BN sesudah Mereka “makan” selama ini? Bayangkan keadaan ekonomi dan taraf kehidupan rakyat sekian lama di bawah pimpinan BN? YB-YB BN semua berharta dan itulah ISLAM HADHARI katanya? memang ia cerita lama tapi kita jangan alpa dan lupa? saya bukan anti sesiapa tapi sekadar memberikan pandangan kerana saya yakin DEMOKRASI DAN HAK BERSUARA itu ada *(walaupun saluran sebenarnya dimanupulasi oleh BN)….rtm,tv3,ntv7,tv9 semuanya menyiarkan perarakan dan perhimpunan BN secara besar-besaran tapi kalau perarakan dan perhimpunan Parti Parkatan semuanya salah di sisi undang2…..INIKAH KEADILAN DAN DEMOKRASI? BANGUNLAH RAKYAT MALAYSIA BANGKITKAN SEMULA NEGARA YANG BERDEMOKRASI DAN BERSATU BERSUARA MAJUMUK UNTUK SIAPA KALAU BUKAN UNTUK KITA DAN ANAK CUCU KITA………AMIIIIIIIIIIN…….

  4. Rakyat Perak perlu bangkit untuk menunjukkan kuasa rakyat kpd kepimpinan BN/UMNO…tdk pa masih ada masa n perkiraan dalam plihanraya negeri/plhanraya kecil pda msa akan datang…buktikan melelui sistem demokrsi n perundangan….

    Di Sabah pada tahun 1994….BN/UMNO berjaya merampas Sabah dgn cara yg sama di Perak…membeli YB, ugutan, rasuah n provakasi jahat adalah asas kuasa BN/UMNO…rakyat Sabah pada msa terdekat berharap akan sama2 dgn rakyat di Semananjung menolak BN/UMNO yg sudh rosak kepimpinNNY….

  5. tak kira dia tu siapa kalau derhaka….derhaka lah………. kepada sesiapa saja ….kepada ALLAH, Ibu Bapa, Guru, raja… derhaka pada hakikatnya tersangatlah tidak baik. Pada hari angkat sumpah tempoh hari Nizar lupa ke atau buat2 lupa apa sumpahnya.

    Kepada orang atas dan orang bawah kedua2 parti pkr dan pas saya dengan rendah hatinya disini silalah dalam apa juga apa juga kaadaan kita misti jujur dalam buat ape saja.

    nasihat ni kenapa saya tuju pada yang dua ni???? sebab yang 2 ni selalu dok sebut pasal Ugama Islam…

    sekian wassalam

  6. askum,walaupn koi muda lg dlm hal2 nk amik tau dlm politik,tpi koi tau..pas adalah jalan yg mnuju perpaduan n ummah..BN hanya jnji2 kosong..
    Mulut umpama tebu,hati ibarat cuka..wslm,ank jati perak.

Tinggalkan komen